De laatste weken; Waar is dat feestje?!! - Reisverslag uit Ibbawala, Sri Lanka van Paul Buers - WaarBenJij.nu De laatste weken; Waar is dat feestje?!! - Reisverslag uit Ibbawala, Sri Lanka van Paul Buers - WaarBenJij.nu

De laatste weken; Waar is dat feestje?!!

Door: Paul Buers

Blijf op de hoogte en volg Paul

21 Mei 2012 | Sri Lanka, Ibbawala

Dag lieve familie en vrienden!

Het is weer hoog tijd voor een update, want we zitten onze laatste dagen niet uit! Er gebeurt nog van alles en we hebben nog een leuke trip voor de boeg! Echter is dit wel mijn laatste verslag vanaf mijn bureau op Hellabeem. De laatste week stage is begonnen. Het gaat nu wel echt hard. Volgende week zondag pakken Nicole en ik onze spullen en vertrekken we van Hellabeem. We gaan de laatste dagen nog even ''vakantie'' houden en ons metaal voorbereiden op ons koude kikkerlandje!

Dat is echter voor komende week. De afgelopen twee weken was het weer even wennen. Wennen om weer op een plek te zitten, de jongens te zien, een gestructureerd leven te hebben maar ook om weer stage te hebben. Na de vakantie was mijn hoofd al in Nederland. Cecile op het vliegtuig gezet en gedacht, eigenlijk wil ik ook.. Maar ik moest nog even! Wat geen straf is! De eerste week kwamen we weer in het ritme. Toen zagen we wat we altijd al wisten.. We hebben het hier zo goed! Wil ik nog wel naar huis?! Maak jullie je geen zorgen, ik kom graag weer naar huis! Toen de draad weer opgepakt en een doel gemaakt voor de laatste weken. Dan gaan de dagen wel weer snel hoor!

Vorige week zijn we nog een nachtje naar het huisje van Jan en Helene in de bergen geweest. Hier hebben zij ook voor de jongens een huisje met een stuk theeplantage. Wat een heerlijk plekje! Savonds weer heerlijk een lange broek, lang mouwen shirt aan en een muts op! Sterren kijken! De dag erop door de theeplantage gelopen en de prachtige omgeving gezien. Nu mochten we wel echt tussen de theeplanten lopen! Dat geeft toch een ander beeld van de omgeving en het werken op een plantage.

Afgelopen weekenden heb ik natuurlijk weer een dagje gesurft! Dat had ik de hele vakantie niet gedaan, dus dat was weer heerlijk om in zee te liggen! Daarnaast weer bij mijn sapjesbar sapjes en fruitsalades gegeten. Mijn kamer was ook weer vies dus schoonmaken blijft ook een weekend ritueel.

Gisteren was toch echt een andere zondag dan anders! Hét Circusteam uit Nederland was er! Anne Kuipers & Henk Wateler, beide oud Calo studenten!, hebben samen met Marijke en ons in een dag een circusvoorstelling voorbereid en uitgevoerd met de jongens! Dit was een dag vol pret, kunstjes en trucjes. In de ochtend hebben we een introductie gehad, in de middag mocht iedereen een onderdeel kiezen en aan het einde van de middag was er de voorstelling! Het was een dag hard aanpoten zeker in de vochtige hitte van deze maand. Het is allemaal gelukt en heel Ibbawala was leeg gelopen om te komen kijken! Zelfs toen de show was afgelopen bleef iedereen zitten, want ze wouden meer?! Of snapte ze het nou niet dat het was afgelopen.. Nouja ze hebben met open monden staan kijken en er werd afgesloten met muziek en dansen! Feest!

Nu is het de laatste stageweek.. Maar gelukkig staan er nog mooie dingen voor de boeg! Helene is deze week jarig dus dat wordt feest, maar vooral..... We gaan op schoolreisje!! Dit schijnt zingen, dansen en gek doen in de bus en daarbuiten te zijn! Van vrijdag op zaterdag gaan we met de bus naar Nuwara Elia, een van de hoogste en ook koudste dorpen! Het heet ook wel ''Little England''. Met een rede, want zo ziet het er ook uit met oude koloniale huizen en tuinen. Dit is ook onze afsluiting van onze periode hier. We komen zaterdag laat terug en we gaan zondag na de lunch weg... Gek zeg om dit te type.. Het is hier al zo vertrouwd, maar aan alles komt een eind.

Zondag vertrekken we van Hellabeem, richting het strand. Hier gaan we ontspannen, genieten, mentaal voorbereiden en echt aftellen tot huis! Het is wel dubbel. Ik ben al wel erg met huis en thuis bezig, maar ik ben nog hier. Ik heb zo lang uitgekeken naar deze stage en nu is het bijna afgelopen.. Gelukkig zijn er en komen er nog veel leuke dingen en geniet ik daar elke minuut van! Deze week is het hier afscheid nemen en genieten van de jongens, hun muziek, het heeeerlijke eten!!, de stafleden en ook een stukje thuis...

We kwamen en gaan met een feestje!!

Heel veel liefs en groetjes

Maar vooral, tot snel!

Paul

  • 21 Mei 2012 - 05:13

    Loes:

    Paul!! Wat leuk dat jullie samen met Anne en Henk en de kids een circus hebben opgezet! Super leuk om te lezen want dat ga ik ook doen als ik naar Roemenië ga op 1 juni! Dit vergroot het enthousiasme nog meer.

    Verder zijn nu je laatste weekjes aangebroken. Als ik naar Roemenië ga ben jij bijna terug. Geniet van het schoolreisje, de jongens en de laatste stagedagen. Heel veel liefs uit Nederland en tot snel! Loes

  • 21 Mei 2012 - 06:29

    Zussie:

    Heerlijk heerlijk! heel veel genieten nog die laatste weken/dagen! En dan ben je straks alweer terug.. pfff zin om je weer te zien!!!

    ps. ik ga samenwonen! Heb skype aanstaan... ;)

  • 21 Mei 2012 - 11:53

    Michiel:

    11 dagen lees ik, donder jantje man! Maar wat je nog meemaakt in die laatste 3 weken liegt er niet om volgens mij:)

    Dus geniet nu je er nog bent, en als je dan terug bent... gewoonweg weer genieten van alle mooie mensen om je heen daar!

    Groet en tot spreeks

  • 21 Mei 2012 - 13:12

    Linda:

    Geniet daar nog lekker van de omgeving, de mensen, je stage, vakantie, strand.. en al het andere!! Zo te zien en te lezen heb je het heerlijk!! Heeel fijn om te lezen!
    Tot snel

  • 23 Mei 2012 - 14:53

    Wouter:

    Hey baas,

    Super weer om je verslag te lezen. Momenteel is het hier in NL ook lekker warm van het weekend 20 granden maandag en gisteren 25, vandaag zelfs 30 graden. Dus dat is niet onaardig dacht ik zo. Heel veel plezier nog de komende week /dagen. Geniet er nog van!!! En pak je rust tijdens je vakantie.
    One love

  • 31 Mei 2012 - 20:46

    Peter Zimmerman:

    Welkom thuis Paul! Sterkte met aankomen, en tot gauw en keer op de boot!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Hallo Allemaal! Op deze site zal ik mijn verslagen over mijn stage in Sri Lanka plaatsen. Ik ga stage lopen bij Hellabeem, een Intern-opleidings/revalidatie tehuis. Ik zal hier sportlessen gaan geven, en de fysiotherapeut assisteren en wie weet wat nog meer! Veel plezier met lezen!

Actief sinds 26 Nov. 2011
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 19308

Voorgaande reizen:

11 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Stage op Sri Lanka

Landen bezocht: