Colombo, walvissen en een bizarre week - Reisverslag uit Ibbawala, Sri Lanka van Paul Buers - WaarBenJij.nu Colombo, walvissen en een bizarre week - Reisverslag uit Ibbawala, Sri Lanka van Paul Buers - WaarBenJij.nu

Colombo, walvissen en een bizarre week

Door: Paul Buers

Blijf op de hoogte en volg Paul

31 Maart 2012 | Sri Lanka, Ibbawala

Hallo lieve mensen,

Twee weekenden geleden sloot ik mijn verhaal af met weekendvooruitzicht. We zouden naar Colombo gaan om ons visum te verlengen. Nu het weer weekend is, lijkt het mij weer tijd voor een update, zodat jullie niet weer zo lang hoeven te wachten!

Nu zit ik op mijn snoeivers en schoonkamertje, want jaa het is zaterdag schoonmaakdag. De ventilator staat tegenwoordig een tandje harder aan, want ja het is nog steeds erg warm, zulk saai weer... Net lekker gegeten en na het eten gekeken naar de jongens die alleen, in een groepje of tussen de hondjes zitten. Gewoon zitten en kijken. Nicole en ik zeiden al tegen elkaar, wat gaan we die jongens missen.. Volgende week is het vakantie en daarna moeten we nog 3 weken, maar of we iedereen terug gaan zien is nog maar de vraag! Sommige snoepen nog lekker wat extra weekjes vakantie mee! Dit klinkt heerlijk, maar vaak komt het wegens geld gebrek, voor de verandering luie ouders of het ontbreken van vervoer.. Dus we bereiden ons er al op voor dat we niet iedereen terug gaan zien, maar we hopen het zo!!

Dit is echter pas na de vakantie en zover is het nog niet.. Ik was gebleven bij ons Avontuur naar Colombo, en dit was een avontuur.. Lang niet zo avontuurlijk als deze week maar dat komt dadelijk! Zaterdag ochtend werden Nicole, mijn moeder en ik opgehaald door een taxi. Taxi? Das toch duur en jullie zijn studenten?! Ja zeker maar mijn moeder niet! Zij ging met de taxi, en gezien het feit dat het hier niet uitmaakt of je een taxi of tuktuk neemt voor 15 man of 1 iemand, hebben Nicole en ik heerlijk van die luxe genoten! Onderweg konden we overal stoppen, en mijn moeder had de westkust nog niet gezien dus dit ook vaak gedaan. Zo hebben we een pitstop gemaakt in het Nederlandse fort van Galle (waar ik met Corine en Aike was geweest), bij een tsunami monument en bij een zwemwedstrijd. Allemaal erg leuk en bijzonder om te zien!

Eindelijk in Colombo aangekomen, opzoek gegaan naar een hotel. Dit ook redelijk snel gevonden en daar even uitgeploft en geluncht. Mijn moeder moest en zou naar Bearfoot gaan.. Een bijzondere winkel zei ze.. en inderdaad een bijzondere winkel, maar vooral bijzonder lekkere chocolademousse, brownie en cheesecake!! Het was te veel voor Nicole en moeders, dus dat was smullen!! Daarna nog naar een grote westerse shoppingmall, waar de vrouwen de rest van de avond hebben gespendeerd.. en ik ook natuurlijk!;) Savonds soepje gegeten in ons hotel, en daar hoorde we de voorbereiding voor een feest! Zaterdagavond en feest, ik zeg doen! MAAAAAARR Dit bleek een homofeest te zijn bij de buren, en gezien homo zijn hier nog als jawel GENEESBARE ziekte word gezien en de feesten illegaal, bedacht ik me niet uitgenodigd te zijn, dus ik liet deze maar passeren.. Balen man!

De dag erop de stad verkent, bij de moslimbazaar geweest, waar het weer stampvol staat met kraampjes, te veel mensen, te veel troep, te vies, maar leuk en mooi om te zien. Dit gevolgd door de ''oudste'' Nederlandse kerk in Sri Lanka, waar we nog gevraagd werden geld te sponsoren voor de restauratie, erg leuk idee, maar ik heb een prachtig project wat ook gesponsord moet worden! Toen was het lunch tijd en alleen in de hoofdstad zit een delifrance dus een heerlijk broodje moest! Die fransen doen toch iets goed! Met een goed gevulde buik het park in. Waar alle stelletjes niet die hoek opzoeken maar die boom opzoeken! Wat een gekte, de jongens staan tegen de boom en de vrouw kruipt er wat tegen aan.. Wacht maar tot hier ook het feminisme komt... Het blijft echt bescheiden, want kusjes zijn hier al te veel in het openbaar! Handvast houden is al twijfel! Na al het gefriemel de stad eigenlijk al wel weer gezien.. Terug naar ons hotel wat vlak bij het strand lag, dus daar nog maar heen gewandeld.. Hier bleek echter de hele stad te zijn! Wij hebben met ze 3e op een terrasje gezeten en gekeken hoe de hele stad zich op het strand bevind en daar gewoon is.. Ze spelen in de zee, maken muziek, spelen natuurlijk cricket, praten wat, bronzen wat, eten en drinken wat en het is gewoon goed.. Iedereen geniet! Heel bijzonder om bij een tropische zonsondergang te zitten met een leeg gelopen stad die allemaal naar de zee zijn gegaan om weg uit de smerigheid te zijn..

Echter waren we niet in de stad om de stad te zien! Dus op maandag morgen hebben we afscheidgenomen van mijn moeder, en op naar de immigratie dienst! Pasfotootje maken(shit heb echt een te kale kop!!:S) en wachten tot ik er achterkom we eerst moeten betalen voor we ons visum krijgen.. Maar we mogen blijven! Gelukkig maar.. Als traktatie eerst weer naar de delifrance even smullen en dan weer terug naar huis! Huis? Ja huis! Zo voelt en lijkt het inmiddels al echt! Daar precies op tijd voor het eten, en we werden welkom geheten door alle jongens die ons al zingend dansend en muziekmakend binnen luide! Was echt fantastisch!

Die werkweek de grote schoonmaak gehad, alle kasten uitgezocht bij de fysiotherapie en Peter's echte afscheid gehad. Ondertussen nog jongens behandelt en weer leuke dingen met ze meegemaakt!

Toen weer een weekend! Dit weekend met moeder naar Mirissa gegaan! Hier zijn wij vroeg ons bed uitgegaan om walvissen te kijken! En dit is ook gelukt!! We hebben er zeker wel 7 gezien! Wat een ontzettend grote beesten, en natuurlijk het prachtige plaatje met de staart! Verder hebben ik dit weekend gechillt,wat in de zon gelegen, in de zee gelegen en op het terras gezeten.. Erg lekker en fijn om te doen!

Afgelopen week... Ik heb in het begin al wat verklapt, maar dit was een bijzonder week! Maandag hadden we de Nederlandse ambassadeur op bezoek, en dat was wat! Iedereen netjes, tafel gekleed met allemaal lekker en daarom was de grote schoonmaak vorige week, de tuin was gedaan en iedereen vond het wel spannend! Het was een groot succes en de man is zeer tevreden weer naar huis gegaan! Ennnnn Hij heeft ons uitgenodigd voor Koninginnedag! Dit gebeurt bij de ambassadeur thuis! Dus dat gaat een bijzonder feestje worden!! Ik kijk er al erg naar uit!


Ik ben samen met een van de jongens naar de ayurvedische dokter geweest. Dit is een dokter die in mijn ogen lijkt op de medicijnman van het dorp.. Het is een manier van genezen doormidden van zalfjes gebaseerd op natuurlijke producten. Hij smeerde oliën zalfjes en een soort pasta op de jongen zijn schouder om botkanker tegen te gaan.. Tsja, als het helpt..

Van de week hebben we ook een groot feest gehad! Of nouja, er kwam een groep verstandelijk gehandicapte op bezoek. Met hun leuke spellen gedaan, en hun hadden stukjes ingestudeerd. Dansstukjes en zingstukjes super leuk om te zien! Onze jongens lieten het niet achterwegen en deden ook zang, dans en muziek maken met hun. Dit eindigde in de eetzaal met muziek en allemaal dansen! Was echt super leuk en bijzonder om mee te maken! Was een erg geslaagde dag!

We zijn deze week weinig aan echt behandelen toegekomen.. Een van de jongens is ook nog ziek naar het ziekenhuis gegaan, koorts, overgeven en gewoon niet luisteren! Ik bracht hem naar bed, ik was nog niet weg en hij was er weer uit.. Ik vertelde hem rust nemen, maar dat deed hij vanavond wel weer.. Nouja 3 uur later lag hij in de auto onderweg naar het ziekenhuis..

Deze week waren er ook nog examens voor de jongens, dus dit was erg spannend! Na de vakantie krijgen ze volgens mij de uitslag! In onze uren hebben Nicole en ik alvast strandspellen bedacht, want we gaan de dag voor de vakantie met alle jongens naar het strand! Dit alvast ter gelegenheid van Helene haar verjaardag en als leuke afsluiting voor de vakantie! Ik ben benieuwd, maar het zal feest worden! (... de hele dag in de zon....)

Dit weekend niet zo veel bijzonders, even bijkomen van alle drukte. Heb vandaag mijn kamer schoongemaakt en ga morgen eindelijk weer surfen!!

Zo ik heb mijn best weer gedaan.. Ik ben de avond zo weer met typen doorgekomen, ik ga lekker slapen en morgen weer lekker uitslapen!(jawel tot meestal 9uur) en dan lekker naar het strand! Jullie hebben nu ook weer iets te doen op de vrije zondagmiddag of tussen de studieontwijkende uurtje door, want jullie hebben nog niet genoeg te doen zoals ik van iedereen begrijp!

Iedereen heel veel succes met de tentamenweken en alle lof voor het doorworstelen van mijn verhalen! Ontzettend leuk altijd om jullie reacties te lezen!

Heel veel liefs en groetjes!

Toedeloo! (oh nee ik hoef niet naar het toilet;))

Dus Houdoe en bedankt!!

  • 31 Maart 2012 - 19:30

    Loes P :

    Hee Paul, toevallig keek ik net op je site. Toen stond er nog geen nieuw verhaal op. Vlak daarna kreeg ik de mail dat je een nieuw verhaal had geplaatst. Heb het gelijk gelezen. Wat leuk dat je moeder is langs geweest! En wat gaat je stage snel. Hier in Nederland vliegt voor mij de tijd ook voor bij. Met school drukke periode voor de boeg. Een aantal achterstanden weg werken. Dus voor ik het weet zijn jullie allemaal weer terug. Tot die tijd hoop ik dat je nog maximaal kan genieten!
    Liefs, Loes

  • 01 April 2012 - 07:54

    Wouter:

    Hey Paul, prachtig verhaal weer haha. Super mooi om te lezen hoe mooi je het daar hebt. Hier in Nederland vliegt de tijd ook haha dat betekend dus eigenlijk gewoon dat ik veel leuke dingen doe. Nice dat je bent gaan surfen, gaat het al goed?? Zin om in de zomervakantie nog te gaan surfen?? Let me know. Hou je taai baas en geniet van elke dag dat je er nog bent.

    Hang 10, Wouter

  • 01 April 2012 - 08:55

    Gery Boonstra:

    He paul dat doe je goed werk en vakantie combineren.
    Zo kan je dit waarsch.nog wel een poosje volhouden.
    Dione heeft haar stageperiode nu afgesloten en gaat nu vakantie vieren met timon.
    Ga zo door met leuke verhalen schrijven ik geniet er nl enorm van.
    xxx

  • 01 April 2012 - 12:47

    Linda:

    wat een prachtig verhaal en prachtige foto's! Echt jaloers makend!! Ik hoop dat je vandaag lekker hebt gesurfd! :)

  • 02 April 2012 - 06:41

    Michiel:

    Goeiegrutten mooi verhaal zeg! En dan moet je echte vakantie nog beginnen!! En wat gaat de tijd snel, 60 dagen voor jou zie ik staan... Geniet met volle teugen!!
    PS: Die foto van jou met dat kale hoofd... daar moeten we t nog eens over hebben. dat kan natuurlijk niet..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Hallo Allemaal! Op deze site zal ik mijn verslagen over mijn stage in Sri Lanka plaatsen. Ik ga stage lopen bij Hellabeem, een Intern-opleidings/revalidatie tehuis. Ik zal hier sportlessen gaan geven, en de fysiotherapeut assisteren en wie weet wat nog meer! Veel plezier met lezen!

Actief sinds 26 Nov. 2011
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 19345

Voorgaande reizen:

11 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Stage op Sri Lanka

Landen bezocht: