Examens, strand en verlaten maar vakantie!! - Reisverslag uit Ibbawala, Sri Lanka van Paul Buers - WaarBenJij.nu Examens, strand en verlaten maar vakantie!! - Reisverslag uit Ibbawala, Sri Lanka van Paul Buers - WaarBenJij.nu

Examens, strand en verlaten maar vakantie!!

Door: Paul Buers

Blijf op de hoogte en volg Paul

09 April 2012 | Sri Lanka, Ibbawala

Dag lieve vrienden en familie,

Hierbij een dit keer redelijk snelle update van mijn avonturen, want het is nu vakantie! Dit keer zit ik weer op mijn kamer, maar nu kijk ik uit over een groot verlaten terrein.. Ik heb net ontbeten met Conny, een nieuwe vrijwilliger, die een lekker eitje heeft gebakken. Merk dat zo'n stevig ontbijt wel even binnen komt, ipv een paar broodjes met jam.. Zoals ik al schreef is het nu vakantie! Dat was het vorige week nog niet dus....

Ik wil zeggen dat afgelopen weer redelijk normaal was, maar als ik er weer over nadenk zijn er toch weer bijzondere dingen gebeurt! Maandagochtend hebben we ''gewoon'' voor school gewerkt. Dit doen we eigenlijk elke maandagochtend, behalve als de ambassadeur komt!;) In de middag weer stage gehad, en de jongens leren frisbeeën. We gingen donderdag, als laatste schooldag, naar het strand, dus we hadden leuke spellen bedacht. Die we deze week gingen oefenen zodat iedereen op zijn manier mee zou kunnen doen.

Dinsdag hadden de jongens weer examens. Dit keer computer en elektronica praktijkexamen. Zodoende konden we niet veel behandelen. We hebben alvast spullen gepakt voor donderdag. Hiernaast hebben wij een leuk spel voor het personeel bedacht, zodat zij een keer met een handicap zaten. We wouden hun een beperking geven, zodat zij de jongens een keer om hulp moesten vragen.

Woensdagochtend hadden de jongens rekenen en taalexamen, dus konden we weer niet echt veel doen. Wat mij erg opviel bij de examens, is dat iedereen gewoon als normaal in de klas zit. Er zijn geen speciale plekken, je zit niet apart, Het is alleen wat stillen dan in een normale les. Ik stond hier wel van te kijken, maar afkijken deden ze niet.. Het is mij in ieder geval niet opgevallen en natuurlijk zeiden ze dat ze dat niet deden. Dit werd beargumenteerd door boeddhistische leefregels, dus ik ben benieuwd!

Op woensdagmiddag heb ik met een jongen die een blaasprobleem had behandelt, met de nadruk op had, want hij lijkt er nu nooit meer last van te hebben, dus het zal vooral in zijn hoofd zitten.. We hebben van het sponsorgeld van Nicole en mij krukken gekocht voor deze jongen. Hij heeft de afgelopen tijd veel achter zijn rolstoel gelopen en veel geoefend. Hij is nu echt uit zijn rolstoel en deze staan nu in de hoek van de zaal. Ik had met hem afgesproken dat we gingen proberen om hem in de vakantie op krukken naar huis te laten gaan. Hij woont in de jungle en daar kan je niet met een rolstoel terecht.. Dus ik heb een jungletraining voor hem gemaakt! Wat was dit lachen om te doen! Ik heb met hem over het hele terrein gelopen en we zijn dwars door alle struiken en planten heen gegaan. Hij koos de route en ik stond achter hem mocht het fout gaan. Hij heeft zelfs geklommen en stijlen stukken gelopen met zijn krukken. We stonden beide te kijken van wat hij allemaal nog kon!

Donderdag was het echt stranddag! s'Ochtends hadden de jongens al geen les meer, en luisterde ze alleen nog maar muziek.. Nicole, ik en Sameera(de fysiotherapeut) zijn bezig gegaan met rapporten schrijven over de jongens.. Zulk leuk werk... Maar het hoort er wel bij. We gingen vroeg lunchen en daarna met ze alle in de tractor. Ja met ze alle... We zaten achter in de bak op, onder, naast, tussen nog net niet in elkaar! Maar wat een feest om zo te rijden. Ik had het idee op zo'n feestwagen van de voetbal te staan als ze kampioen waren. Allemaal zingen, klappen en ouwehoeren.. Bij het strand aangekomen, begon het festijn... Iedereen ging de zee in, de mensen die zelf niet konden heb ik erin gedragen, en het was echt feest! Van de mooi bedachte spellen hebben we niks gedaan, want iedereen wou alleen maar de zee in... Het was zo mooi, leuk, maar vooral bijzonder om die jongens zo puur te zien. Iedereen was hetzelfde, iedereen was gelijk en het belangrijkste iedereen genoot!! Het was echt ontzetten mooi! Aan het einde van de dag zat iedereen van top tot teen onder het zand, en was iedereen dood op.. Na het avond eten gingen sommige jongens al naar huis, het was zo gek om afscheid te nemen van hun, zeker na zo'n dag..

Vrijdag was echt de laatste dag, vandaag moest iedereen het terrein af.. De hele ochtend was het wachten met ze alle tot dat er weer iemand werd gehaald. We speelde een spelletje liepen wat rond en gingen weer wachten.. Na de lunch, onze laatste lunch hier voor een maand.., waren alle jongens weg... Het was en is nu nog steeds zo gek. Het is zo stil en eigenlijk vreemd.. Ik vind het bijna angstig zo stil, om alleen in de eetzaal te ontbijten of over het verlaten terrein te lopen.. Alleen de beveiligingsmensen, Jan en Helène, Conny, Nicole en ik zijn er.. Nicole is gisteren vertrokken richting Chantal en Hanneke, die andere meiden die hier stage lopen.

Maar het is nu wel vakantie!!! Ik heb de afgelopen dagen in de ochtend wat voor school gedaan of wat aangerommeld en daarna lunchen en surfen! Het gaat echt steeds beter, en het blijft zo leuk en lekker om te doen!! De golven die ik in een eerder verhaal beschreef, zijn nog hoog, maar ik begin ze een klein beetje onder de knie te krijgen!

Het leukste van de vakantie moet nog komen! Vanavond stapt mijn vriendin op het vliegtuig en ik ga haar morgen ophalen! We hebben elkaar dan al 3 maanden niet gezien, dus ik vind het ook wel spannend hoe het is haar weer te zien, maar ik heb er ontzettend veel zin in! De vakantie is nu begonnen, maar dan begint de rondreis door Sri Lanka. Ik zit hier nu al vanaf januari, maar heb nog weinig van dit prachtige eiland gezien. Ik kijk er erg naar uit om de diversiteit van dit eiland te onderzoeken en te bezoeken. Ik heb er erg veel zin in, en kijk er naar uit om weer een ander soort avontuur te gemoed te gaan! Ik zal hopelijk tussendoor nog een verhaal schrijven zodat het niet over een maand een lap tekst word waar je u tegen zegt..;)

Hele fijne Pasen voor iedereen nog, en jullie horen snel weer van mij!

Veel liefs en groetjes,

Paul

  • 09 April 2012 - 06:06

    Loes:

    Geniet samen van jullie rondreis door Sri Lanka! Liefs uit NL

  • 09 April 2012 - 09:39

    Corine:

    Sweet! wat heerlijk! en wat moet het heerlijk zijn gewesst met de boys op het strand!!! Een hele dikke kus en lekker genieten met cecila! xx

  • 09 April 2012 - 14:56

    Linda:

    Heeeel veeel plezier samen!! Geniet ervan!

  • 09 April 2012 - 17:05

    Peter:

    Hoi Paul, leuk om weer even mee te genieten!
    enne, die ene foto hè, van die oude man bij de foundation laying, denk je aan mijn copyright!
    Hartelijke groeten vanuit een ijskoud NL
    Peter

  • 10 April 2012 - 03:39

    Michiel Warmerdam:

    Goede grutten, je had het al verteld natuurlijk maar die foto's zijn wel pakkend zeg! Super tof!

    Have fun komende weken!

  • 11 April 2012 - 16:38

    :

    Paultje! Wat maak jij toch ook weer geweldige dingen mee! Puur genieten om alleen al jou foto's te zien, wordt er bijna jaloers van! Geniet lekker van je meisje nu ze bij je is en wij blijven elkaar volgen! Veel liefs, besitos de Costa Rica!

  • 13 April 2012 - 07:44

    Simone:

    TOPPER!!
    Wat een heerlijk verhaal weer. Geniet van elkaar en ik zie je volgend verhaal tegemoet komen! Dikke zoenen uit Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Hallo Allemaal! Op deze site zal ik mijn verslagen over mijn stage in Sri Lanka plaatsen. Ik ga stage lopen bij Hellabeem, een Intern-opleidings/revalidatie tehuis. Ik zal hier sportlessen gaan geven, en de fysiotherapeut assisteren en wie weet wat nog meer! Veel plezier met lezen!

Actief sinds 26 Nov. 2011
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 19330

Voorgaande reizen:

11 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Stage op Sri Lanka

Landen bezocht: