De eerste week - Reisverslag uit Ibbawala, Sri Lanka van Paul Buers - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Ibbawala, Sri Lanka van Paul Buers - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Paul Buers

Blijf op de hoogte en volg Paul

23 Januari 2012 | Sri Lanka, Ibbawala

De eerste week.

Zoals jullie hebben gelezen ben ik goed en veilig aangekomen, maar meer dan dat weten jullie nog niet allemaal.. De eerste week zit er alweer op, met een hoop dingen die al voor het eerst gebeurt zijn.

De eerste keer:

• Op Hellabeem, wat er mooi uitziet en goed geregeld is en netjes verzorgd is,
• Borrel gedronken met Jan en Helène(oprichters), vriendelijke mensen en mooi dat ze dit doen!
• Me kamer en kast ingericht, Heerlijk om die tas na 2 dagen alweer op de kop te gooien,
• De leuke en vriendelijke jongens/cliënten/leerlingen ontmoet, met ieder zijn lichamelijke beperking, van dwarslaesie tot CP, scoliose, spieratrofie, leeftijd 12 tot 28
• ontbeten met redelijk goed brood en jam, geluncht met rijst, en avond gegeten met soep(Dit is ons dieet voor hier),
• Afgewassen, want nee hier is geen vaatwasser..
• Laat naar bed(23:00),
• Vroeg op..(elke dag 7:30 ontbijt)
• Gemerkt dat ik dus beter op tijd naar bed kan gaan(meestal 21:30/22:00)
• Siësta gehouden, elke dag na lunch even een half uurtje liggen, doet wonderen!
• Dat werken in de tropen toch wel killend kan zijn, zeker met een actief beroep..
• Met 35 graden potje voetbal gespeeld, omdat het goed voor hem zou zijn,
• Gewerkt met de fysiotherapeut, Sameera studeert zelf ook nog,kan het er goed mee vinden!
• Gewerkt zonder de fysiotherapeut! Vrijdag al zonder toezicht de jongens behandelt, leuk en ging goed! 45 min per cliënt, meestal 1 op 1,
• Iedereen hier veel jonger ingeschat dan dat ze werkelijk zijn,
• Na het eten muziek gemaakt en gedanst met de jongens(doen ze elke dag na het eten),
• Gemerkt dat je met handen, voeten en vooral mimici een heel end komt,
• Goede grappen gemaakt,
• Iets minder goede grappen gemaakt,
• Voor Mr. Bean uitgemaakt worden,
• Gekeken bij Sameera wat hij deed, hem verteld wat wij zouden doen en dit gelijk ook mogen uitvoeren!
• Mijn studieboeken aangeraakt,
• Dat dit was tijdens het uitpakken van mijn tas,
• Een logboek gemaakt van welke jongens ik heb behandelt en wat ik ermee heb gedaan,
• Leuke en creatieve ideeën gehad om de jongens passende activiteiten aan te bieden, onder andere voetballen, bal over gooien, ontspanningstherapie gegeven, schommelen, ballon hoog houden, met de fysiobal spelen, handstand gemaakt(zie foto's),
• Een van de jongens vastgebonden aan een muur en gezegd dat het goed voor hem is..
• Een grote schoonmaakbeurt gegeven aan de therapie ruimte, zat een rat met 4 jongen..
• Gezwommen in het therapiebad, zwembad van ongeveer 10 bij 5 tot enkel en heup hoogte,
• Apen boven op mijn kamer heb gezien en gehoord, heel bizar, zijn ook echt grote apen!
• Heerlijk liggen luisteren naar alle jungle geluiden, vogels, apen, pauwen, eekhoorn etc..
• Gemerkt dat het hier dus ook echt nooit stil is..
• In mijn dagboek geschreven,
• Vergeten in mijn dagboek te schrijven,
• Het idee van Center Park gehad,
• Gemerkt dat dit toch niet zo is,
• Echt grote spinnen op me kamer gehad,
• Dikke kakkerlakken op me kamer gehad,
• Een slang op me kamer gehad,
• Op uitroeingsjacht geweest op me kamer,
• Een koude douche gehad,
• Me kamer goed schoon gemaakt,
• Mijn kamer opnieuw ingericht,
• In een tuctuc gezeten, en we hebben een vaste chauffeur, die kunnen we altijd bellen,
• Naar Welligama geweest, dorp dichtbij waar veel toeristen zijn!
• Geschrokken van de import prijzen, 6 euro voor een pot Nutella!
• Gelukkig heeft Peter onze nieuwe Nederlandse buurman een pot gekocht, Heerlijk!!
• Over het strand gelopen en blij geworden van de zee,
• Geholpen met vissersboten terug de zee in te duwen,
• Met de lokale bus gereisd richting Hikkaduwa en opgepropt gestaan met iedereen,
• Naar de kapper geweest, weer lekker kort koppie laten knippen,
• Gemerkt dat je na het knippen klappen krijgt, wat ze hier hoofd massage noemen,
• Gemerkt dat iedereen hier heel vriendelijk is en je graag met van alles wil helpen,
• ''vrienden'' gemaakt, want als je verteld waar je vandaan komt, dan ben je vrienden...
• Ons ongemakkelijk gevoelt bij een van onze ''vrienden'', je komt er soms niet vanaf..
• Gevoel van weekend gehad! Heerlijk!
• Opzoek geweest naar een surfboard, leek ons makkelijker en goedkoper dan altijd huren,
• Een surfboard gekocht!! Super vet! Heel erg blij mee!
• Heerlijk in de zee gelegen met mijn plank,
• Prachtige golven heb gereden!
• Helaas ook ontzettend verbrand ben...
• Aloë Vera van de plant zelf geplukt en op de verbrande plekken gesmeerd,
• Dat het hier geregend heeft, en dat vaak met vlagen komt

In een paar puntjes, hebben jullie hopelijk een indruk kunnen krijgen van wat ik de afgelopen tijd heb meegemaakt. Check de foto's om extra de sfeer te proeven. De volgende keer zal ik weer een ''gewoon'' verhaal schrijven.

Heel veel liefs en groetjes vanuit het mooie en warmte Sri Lanka,

Paul

  • 23 Januari 2012 - 07:55

    Linda:

    Klinkt als genieten paul!!
    en nu gelijk al een surfplank gekocht! :)
    Have fun!!

  • 23 Januari 2012 - 09:18

    Janneke:

    Jaloooooeeeers! En wat had ik ook graag met jou daar op Sri lanka gezeten! Als ik de foto's en het verhaal lees krijg ik ook helemaal zin om woensdag zelf eindelijk dat vliegtuig in te mogen en naar het avontuur toe te gaan. geniet er nog lekker van, burger verder in en tot je volgende waarbenjij.nu! Dikke kus!

  • 23 Januari 2012 - 16:35

    Loes :

    Heerlijk om dit telezen en wat heb je al veel gedaan in deze eerste week! Michiel hebben we vanmorgen naar Schiphol gebracht, dus dan ook eindelijk voor hem is het avontuur begonnen. Stiekem ben ik jaloers op jullie.. Ik wacht op je nieuwe blog. Liefs uit NL, Loes

  • 23 Januari 2012 - 20:38

    Pa:

    Fijn met je eerste ervaringen, plaatjes en belevenissen. Ja, de tropen... bekend!
    Het ga je goed; stuur je nog iets per mail dat ik in Flachau ''schoot''. kk

  • 24 Januari 2012 - 12:14

    Fleur:

    WAAAUW Paul super vet, zit te lachen achter me pc om je punten! Nog heeel veel succes en plezier en kijk uit naar je volgende reisverslag! xxx fleur

  • 24 Januari 2012 - 18:22

    Mirjam:

    Ha Paul. Wat klinkt dit gaaf!! Wat doe jij leuke,maar ook minder leuke( lees enge) ervaringen op. Ik vind vooral de verhalen over spinnen,slangen en dergelijke wat minder. Indrukwekkende fotobtrouwens van het jongetje met scheve rug? Geniet er maar van,later besef je dat dit wel heel bijzonder is. Groetjes Mirjam uit een koud, nat en saai epe!!

  • 25 Januari 2012 - 13:52

    Simone:

    Paulie, geweldig ik zit er helemaal in. Je hebt het geweldig zo te lezen.. Geniet er maar goed van en niet te bruin worden he!!

    KUSS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Hallo Allemaal! Op deze site zal ik mijn verslagen over mijn stage in Sri Lanka plaatsen. Ik ga stage lopen bij Hellabeem, een Intern-opleidings/revalidatie tehuis. Ik zal hier sportlessen gaan geven, en de fysiotherapeut assisteren en wie weet wat nog meer! Veel plezier met lezen!

Actief sinds 26 Nov. 2011
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 19343

Voorgaande reizen:

11 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Stage op Sri Lanka

Landen bezocht: